Tryggres förmånliga villkor

Här kan du läsa om de allmänna villkor som gäller.

§1. Beställning

En myndig person måste stå för beställningen och emotta densamma. Personnummer anges då en enkel kreditprövning sker. Tryggre AB besitter rätten att neka en leverans om beställaren har betalningsanmärkningar, eller om kreditvärdigheten anses låg, i en sådan situation informeras kunden och en annan person måste då göra beställningen.

Beställning av varor sker i kartonger om 25 stycken, dvs totalt antal 25, 50, 75 etc stycken förstahjälpenkuddar eller brandfiltar. Detta av leveranstekniska skäl då produkterna är färdigpaketerade. Beställning av specialantal är möjligt genom att klicka i rutan för detta och ange antal i kommentarsfältet, leveranstid kan då bli längre och ni kan komma att bli kontaktad innan leverans som måste specialpackas.

Ett mobiltelefonnummer och e-post måste anges för avisering av paket och för övrig kommunikation.

Vid beställning anges om leverans sker till beställaren eller till skolan/föreningen. Det är viktigt att om beställning sker till skola/förening skall detta vara överenskommet med mottagaren samt kontaktpersonen skall finnas som mottagare där, tex lärare/ledare. Merkostnader som uppstår pga felaktigt angiven adressinformation kan komma att faktureras, såsom postnummer till boxadress.

§2. Leverans

Frakt och emballage av leveransen till mottagaren betalas av Tryggre AB till DHL Service Point. Väljs utkörning tillkommer 95 kr totalt för beställningen.

Varorna skickas med DHL till er adress närmaste Service Point (utlämningsställe). Paket skall hämtas från Service Point inom 14 dagar, eller om annan information angetts av DHL. Efter denna tid returneras paketet till Tryggre AB, varpå beställaren faktureras 300kr/paket för returfrakten.

Normal leveranstid är 2-3 dagar vid positivt lagersaldo, räknat from dagen efter beställning. Om lagret tillfälligt är slut meddelas ni detta efter er beställning samt ny leveranstid. Ni har då möjlighet att avboka er order.

§3. Betalning

Betalning ska ske inom 30 dagar efter att varorna mottagits, se datum på fakturan. Betalas inte fakturan i tid har Tryggre AB rätt att ta ut en påminnelseavgift på 50 kr samt förseningsavgift med 14% i ränta. Därefter skickas inkassokrav enl. inkassolagen 5§.

Ni betalar bara för det antal ni såld, om ni väljer att returnera det osålda antalet. Priset ni betalar är 115kr/st för första hjälpen kuddar, brandfiltar och brandvarnare vid leverans om paket med 25 st. Priset för prover är 200kr/st som då levereras styckvis. Samtliga priser är inklusive moms och frakt till kunden. Om utkörning av paketen väljs vid beställning tillkommer 95 kr inkl. moms på beställning.

Fakturan bifogas i ett e-postmeddelande till er när leveransen skickas. Om ni istället vill att Tryggre AB skall skicka en pappersfaktura måste detta meddelas till info@tryggre.se. Det är beställarens ansvar att meddela om problem med fakturaleveransen skett, så att betalning kan ske inom 30 dagar.

Eventuella rabatter kan inte kombineras.

§4. Retur

Returrätt inom 30 dagar, gäller oavsett vilket antal som ni vill returnera. Dock måste produkterna vara i nyskick och ej öppnade.

Retur av varor är kostnadsfritt.

Retur sker genom att ni beställer retursedlar av Tryggre AB på hemsidan som ni klistrar på de paket ni ska returnera. Sedan bokar ni hämtning med DHL på telefonnummer 0771 345 345 som då hämtar upp paketen.

Paketering av retur skall ske i lämpligt stor kartong och på ett skyddat sätt. Använd ej en stor kartong om antalet ej så kräver. Ni är ansvariga för att paketering sker så att produkterna ej skadas.

Vid automatisk retur för outhämtade paket eller felaktigt avgiven adress faktureras beställaren 300kr/paket för returfrakten.

§5. Avbokning av order

Efter beställning gjorts finns ingen rätt att göra en avbokning, då leverans eventuellt redan påbörjats. Beställaren får i sådant fall skicka tillbaks leveransen enligt detta avtal.

Om lagret tillfälligt är slut meddelas ni detta efter er beställning samt ny leveranstid. Ni har då möjlighet att avboka er order. Efter att ni bekräftat att ni accepterar den nya levernastiden, finns ingen rätt att göra avbokning.

Tryggre AB försöker alltid om möjligt tillgodose era önskemål, om leveransen inte har gått iväg eller att det inte finns andra hinder för avbokning kan detta givetvis alltid ske.

§6. Allmänt

Skolklassen/föreningen förväntas inte vara momsregistrerad eller bedriva affärsverksamhet och försäljningen antas vara av s.k. engångskaraktär, vilket innebär att skolklassen/ föreningen är moms- och skattebefriad för sin del av förtjänsten.

Tryggre AB tar inget ansvar för huruvida skolklassen/föreningen uppfyller detta skattemässiga kriterium. Tryggra AB betalar sina momskostnader och skatter, och för en vanlig skolklass/förening tillkommer då inga övriga kostnader mer än betalningen till Tryggre AB.

Allmänna villkor uppdaterade 2013-08-01